czwartek, 4 grudnia 2014

Babka toffi-czekoladowa z polewą karmelową

Przechadzając się między półkami w jednym z tych ogromnych sklepów, których nie znoszę, zobaczyłam formę do pieczenia bab. „Zobacz (powiedziałam do mojego towarzysza), takiej jeszcze nie mam!”
Jak się pewnie domyślacie – już mam, a więc musiałam coś upiec. Oto pyszna i pachnąca babka czekoladowa, zapraszam do przepisu!


BABKA TOFFI –CZEKOLADOWA Z POLEWĄ KARMELOWĄ

Składniki:

Ciasto:
1/2 kostki masła
4 duże jajka
¾ szklanki cukru
łyżeczka proszku do pieczenia
2 budynie toffi
3 budynie czekoladowe

Polewa:
3 łyżki cukru
2/3 szklanki mleka
łyżeczka masła
woda

Ucieramy masło z jajkami i cukrem, następnie dodajemy przesiane budynie i proszek do pieczenia – dokładnie mieszamy. Tak przygotowaną masę przelewamy do natłuszczonej formy do pieczenia. Ciasto wkładamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy około 35 - 40 minut. Po upieczeniu ciasto wyjmujemy z formy i odstawiamy do wystygnięcia.

Do rondelka wsypujemy cukier i zalewamy go odrobiną wody, podgrzewamy aż masa zacznie brązowieć, co jakiś czas mieszając. Zdejmujemy rondel z palnika i czekamy, aż masa przestygnie, wtedy dolewamy mleko i stawiamy z powrotem garnek na małym ogniu  (pod wpływem zalania karmelizowanego cukru zimnym mlekiem na dnie garnka utworzy się twarda warstwa, która pod wpływem ciepła z czasem rozpuści się w mleku). Co jakiś czas mieszając, gotujemy tak długo, aż nasz karmel zgęstnieje – gdy osiągniemy odpowiednią gęstość dodajemy łyżeczkę masła, mieszamy i jeszcze chwilę gotujemy. Pamiętajcie, że karmel po wystygnięciu będzie bardziej gęsty.

Czekamy aż polewa przestanie się gotować. Tak przygotowanym karmelem polewamy ciasto, (jeżeli wylejemy ciepłą polewę na gorące ciasto to niestety polewa w nie wsiąknie, dlatego trzeba poczekać, aż ciasto wystygnie).

Przepis zaczerpnięty z http://www.daylicooking.pl/.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz