sobota, 4 maja 2013

Ananasowe muffinki z wiórkami kokosowymi


Majówkowa pogoda zdecydowanie mi nie odpowiada. Miałam nadzieję na duuużo słońca i wysokie temperatury, więc spotkało mnie spore rozczarowanie. W związku z tym zrobiłam muffinki z wiórkami kokosowymi, przywodzącymi na myśl dużo cieplejsze klimaty. Do tego ananas i gorzka czekolada – i brak słońca przestaje być tak uciążliwy ;)

ANANASOWE MUFFINKI Z WIÓRKAMI KOKOSOWYMI

Składniki na 56 (tak, wyszło mi 56) małych muffinek:

340g ananasa (użyłam takiego z puszki), pokrojonego w kostkę
6 łyżek rumu
500g mąki
100g wiórków kokosowych
2 jajka
250g cukru
420g jogurtu naturalnego
120g oleju
4 łyżeczki proszku do pieczenia
łyżeczka sody

Dodatkowo:
150g gorzkiej czekolady
1 i ½ łyżeczki masła
około 7 łyżek mleka (szczerze mówiąc – nie liczyłam, po prostu trzeba stopniowo dodawać mleko i mieszać, aż do uzyskania pożądanej konsystencji)
(zamiast tego można spokojnie użyć po prostu mlecznej czekolady, szczególnie, że muffinki nie są zbyt słodkie)
100g wiórków kokosowych
cukier puder do oprószenia

Ananasa odsączyć, wymieszać z rumem i odstawić. Mąkę przesiać, wymieszać z wiórkami, proszkiem do pieczenia i sodą. Jajko rozkłócić, wymieszać z cukrem, olejem, jogurtem i ananasem. Dodać mieszankę mączną i wszystko wymieszać, aż powstanie gładkie ciasto. Piec w piekarniku nagrzanym do 160°C (z termoobiegiem) przez około 15 minut. Po wyjęciu muffinek z piekarnika zostawić na chwilę w formie, po wyjęciu ostudzić.
Czekoladę z masłem i mlekiem rozpuścić w kąpieli wodnej, oblać nią muffinki i posypać wiórkami. Kiedy polewa wystygnie, oprószyć cukrem pudrem. I gotowe :)

Oryginalny przepis pochodzi z książki „Babeczki słodkie i pikantne” wyd. Weltbild, trochę go zmodyfikowałam ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz