wtorek, 1 lipca 2014

Nowa :)

Cześć po raz pierwszy :)
Zostałam zaproszona do współprowadzenia tego bloga i mam nadzieję, że nie rozczaruję Właścicielek i jego Stałych Bywalców :)
Mój pierwszy wpis-przepis będzie słodki, czekoladowy i (mam nadzieję) pyszny!
Smacznego!

MUS MLECZNO-CZEKOLADOWY

Składniki (6 małych szklanek):
250 ml mleka
2 żółtka
250 g mlecznej czekolady
200 g bitej śmietany
3 - 4 łyżki żelatyny

Odlewamy pół szklanki mleka, resztę mieszamy z żółtkami i cały czas mieszając podgrzewamy do temperatury 85° C (nie możemy dopuścić do zagotowania masy). Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Odlane mleko podgrzewamy i rozpuszczamy w nim żelatynę. Wlewamy mleko z żelatyną do masy mleczno-jajecznej, połączone składniki wlewamy do rozpuszczonej czekolady i mieszamy, aż otrzymamy gładką masę. Zostawiamy do ostygnięcia. Po wystygnięciu mieszamy delikatnie (łyżką, nie mikserem) z bitą śmietaną. Rozlewamy do szklaneczek (miseczek) i wkładamy do lodówki, aż masa się zetnie. Podajemy na zimno.

Przepis zaczerpnęłam z  "CZEKOLADA 50 łatwych przepisów"



1 komentarz:

  1. Bardzo fajny przepis :) Na pewno spróbuję :)
    Ps. Zapraszam na mojego bloga kulinarnego: http://ugotujrazemznami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń