środa, 10 czerwca 2015

Czekoladowy obłęd




Wstałam dziś lewą nogą - zły humor, nic nie wychodzi... a jeszcze poranny kubek kawy, który miał mnie uratować, wyleciał z rąk i z zaplanowanego relaksu zostało wspomnienie, podłoga do wytarcia i pęknięty kubek. To jeden z tych dni, w które najlepiej byłoby zakopać się w pościeli i nie wychodzić z łóżka. No cóż, jest jeszcze jedna opcja poprawienia sobie nastroju - CZEKOLADA!

CIASTKA PODWÓJNIE CZEKOLADOWE

Składniki na ok. 24 sztuki:

225 g czekolady gorzkiej
4 łyżki masła
2/3 szklanki mąki
½ łyżeczki proszku do pieczenia
½ łyżeczki soli
2 jajka
¾ szklanki cukru (najlepiej brązowego)
330 g czekolady mlecznej

Gorzką czekoladę rozpuszczamy z masłem (w kąpieli wodnej lub w mikrofalówce) i przestudzamy.

W misce mieszamy suche składniki – mąkę, proszek do pieczenia i sól. W drugiej misce miksujemy jajka z cukrem, do uzyskania jasnej i puszystej masy. Dodajemy wystudzoną czekoladę z masłem i mieszamy. Na koniec dodajemy mączną mieszankę i miksujemy na gładką masę. Mleczną czekoladę siekamy i wrzucamy do ciasta, delikatnie mieszamy.

Porcje ciasta nakładamy na blachę (ja swoje nakładałam łyżką do zupy, wyszły naprawdę duże), wyłożoną papierem do pieczenia. Ciasteczka pieczemy w temperaturze 170 - 180º C, około 15 minut. Po wystygnięciu ciastka stwardnieją.


Przepis zaczerpnięty z mojewypieki.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz