wtorek, 22 grudnia 2015

Perliczka na Święta


Nie macie pomysłu na świąteczny obiad? To właśnie znaleźliście rozwiązanie tego problemu! Poniżej przepis na pyszne, eleganckie danie, które nie wymaga wiele pracy i jest bardzo proste do przyrządzenia. Natomiast efekt jest spektakularny - soczyste mięso, pyszny sos i piękny wygląd dania. Smacznego!

PERLICZKA W CZERWONYM WINIE
Składniki:
1 perliczka
25 g suszonych grzybów
50 g boczku wędzonego
250 g szalotek
400 ml czerwonego wina
1 łyżeczka rozmarynu
3/4- 1 łyżeczka soli
1/2 łyżeczki pieprzu
2 łyżki mąki

Grzyby namaczamy (ja użyłam borowików i podgrzybków i zalałam je na godzinę przed gotowaniem gorącą wodą). Szalotki kroimy na pół, a boczek w kostkę. W garnku (w garnku ma nam się później zmieścić perliczka) rozgrzewamy odrobinę oleju i podsmażamy boczek z szalotkami. Perliczkę nacieramy solą i pieprzem, oprószamy mąką i wkładamy do garnka z boczkiem i szalotką (piersią do dołu)  i obsmażamy z każdej strony po 10 minut. Następnie przekładamy perliczkę razem z cebulą i boczkiem do brytfanny, posypujemy rozmarynem, dodajemy grzyby i zalewamy winem. Wkładamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy około 1,5 godziny - w czasie pieczenia, co jakiś czas (20-30 minut) polewamy perliczkę sosem z brytfanny. Po wyjęciu perliczki dajemy jej odpocząć około 5-10 minut przed pokrojeniem. Sos który pozostał w naczyniu przelewamy do garnuszka i redukujemy, aż zgęstnieje. Ja swoją perliczkę podałam z kaszą bulgur i surówką ze świeżych warzyw - polecam takie połączenie.

Przepis zaczerpnięty z kuchnialidla.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz