piątek, 6 października 2017

Ciasto jogurtowe ze skórką cytrynową i migdałami


Kiedy za oknem zaczyna się mokra, szara, wietrzna jesień, od razu tęsknię za słońcem, które jeszcze kilka tygodni temu brązowiło mi policzki. Żeby chociaż na chwilę wrócić do lata jest kilka sposobów ;) Jednym z nich jest upieczenie cytrynowo pachnącego, wilgotnego ciasta z chrupiącymi płatkami migdałów. Do dzieła!

CIASTO JOGURTOWE ZE SKÓRKĄ CYTRYNOWĄ I MIGDAŁAMI

Składniki na keksówkę:
szklanka mąki
szklanka cukru
1/2 szklanki płatków migdałowych
skórka z jednej cytryny
1/2 szklanki jogurtu naturalnego
1/2 szklanki oleju
3 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli

Opcjonalnie (glazura):
1/2 szklanki konfitur, np. pomarańczowych lub truskawkowych
łyżeczka wody

Mąkę, płatki migdałowe, proszek do pieczenia i sól wymieszać. W drugiej misce dokładnie wymieszać cukier ze skórką cytrynową, ucierając, aby cukier pochłonął jak najwięcej aromatu ze skórki. Następnie dodać jogurt i jajka i dokładnie zmieszać, do uzyskania jednolitej masy. Potem dorzucić mieszankę mączną, znów wymieszać, dolać olej, wymieszać. Ciasto przełożyć do natłuszczonej keksówki i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około 40 minut (do suchego patyczka). Po ostudzeniu można posmarować glazurą z konfitur wymieszanych z wodą (przyznam się bez bicia, że jak poczułam zapach ciasta to zapomniałam o tym punkcie ;)).

Przepis na podstawie www.pepper.ph




5 komentarzy:

  1. Wow, uwielbiam takie ciasta - koniecznie muszę je spróbować, bo nabrałam już ogromnego smaka :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wyszło!!! Dałam więcej jogurtu i mniej oleju, ale dla mnie nadal za tłuste, następnym razem dam mniej :D Skórki starłam z 1,5 cytryny, spokojnie można więcej, fajnie wygląda w cieście i czuć! Super przepis, jeszcze kiedyś zrobię! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że smakowało <3 zapraszam do kolejnych kuchennych eksperymentów :)

      Usuń