niedziela, 18 marca 2018

Sernik z masłem orzechowym i karmelem


Wielkanoc zbliża się małymi kroczkami, co oznacza oczywiście coroczne poszukiwania najlepszych przepisów na babki, mazurki i oczywiście... serniki! Ja nigdy szaloną fanką serników nie byłam, ze świątecznych przysmaków zwykle bardziej wyczekuję innych słodkości. Ale... jeśli powtórzę ten wypiek, który widnieje na zdjęciu powyżej, stare przyzwyczajenia mogą się zmienić :) pyszna, delikatna masa na kruchym, orzechowym spodzie, a do tego karmelowa - nie, lepszym określeniem jest karmelkowa :) - polewa. Gwarantuję, będzie smakować wszystkim domownikom!

SERNIK Z MASŁEM ORZECHOWYM I KARMELEM

Składniki (na formę o średnicy 21 cm):

Na spód:
250 g mąki
100 g masła
100 g masła orzechowego (z kawałkami orzechów)
100 g cukru pudru
2 żółtka
duża szczypta soli

Masa serowa:
250 g twarogu
250 g serka mascarpone
1½ łyżki mąki ziemniaczanej
½ szklanki cukru pudru
cukier waniliowy
3 małe jajka
1 żółtko
3 łyżki śmietany 30%

Karmel:
120 g cukru
¼ szklanki wody
50 g masła
60 ml śmietany 30%
duża szczypta soli

Wszystkie składniki na spód połączyć i włożyć do lodówki na minimum pół godziny. Następnie je rozwałkować i wyłożyć na dno formy, dociskając do boków (zapobiegnie to wyciekaniu masy sernikowej). Delikatnie posypać solą, piec przez ok. kwadrans w 180 stopniach.
Mascarpone, twaróg, mąkę, cukier puder i cukier waniliowy zmiksować na gładką masę, następnie, wciąż mieszając, wbijać po jednym jajku. Dodać żółtko i śmietanę, znów wymieszać. Wlać do formy, piec w 180 stopniach przez pierwsze 5 minut, obniżyć temperaturę do 140 piec przez kolejne 50 minut.
W rondelku z grubym dnem zagotować cukier z wodą (powinien osiągnąć temperaturę 170 stopni - ja nie mam termometru i robiłam to na oko, cała masa bąbelkowała i zaczynała się rumienić). Dodać masło, śmietanę oraz sól, wymieszać i wylać na sernik. Posypać solą.

Na podstawie przepisu z programu "Bake off" http://bakeoff.vod.tvp.pl/34038527/sernik-z-wielicka-nuta-sylwii

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz