piątek, 18 października 2013

Brownie

Ostatnio pogoda nie sprzyja, a ja zdecydowanie nie należę do wielbicieli chłodu i deszczy. W dodatku borykałam się z ogromną ochotą na ciasto czekoladowe. Owocem zimna i pragnienia było brownie, złożone z najprostszych składników, które na pewno macie w domu ;)


BROWNIE

Składniki:
120g masła
50g niesłodzonego kakao
270g cukru
4 jajka
2 łyżeczki cukru wanilinowego
100g mąki
Duża szczypta soli

Masło rozpuścić i lekko ostudzić. Następnie wymieszać z cukrem i kakao. Do masy dodawać kolejno po jednym jajku, za każdym razem dokładnie mieszając. Na sam koniec przesiać mąkę z solą i cukrem wanilinowym. Ciasto przełożyć do formy o średnicy 23cm wysmarowanej tłuszczem i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180°C i piec przez około 30 minut (u mnie było prawie 40, ale to dlatego, że oczywiście zapomniałam wcześniej włączyć piekarnik ;)). Ostudzone ciasto smakuje najlepiej, ale na ciepło też jest smaczne ;)


Brownie robi się naprawdę błyskawicznie, a jest wprost pyszne ;) Bardzo dobrze komponuje się z dodatkiem bitej śmietany, choć dobrym rozwiązaniem będą także świeże owoce czy kwaśne konfitury. I już sam zapach naprawdę poprawia humor ;)



2 komentarze:

  1. Fakt, brownie jest przyszne. Ale jego wygląd nie zawsze mnie przekonuje:) Twojej jednak mi się bardzo podoba :) zjadłabym! z ciepłym kakaem :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Oo, dziękuję :) ciepłe kakao - to jest to! Ale kawa też dobrze pasuje :)

    OdpowiedzUsuń