niedziela, 13 października 2013

Mleczne trufle z orzechami

W poszukiwaniu przepisu na jakiś przysmak do kawy znalazłam na jednej ze stron przepis na białe trufle (klik). Przepis mi się bardzo spodobał, więc wypróbowałam go, zmieniając szczegóły… i oczywiście nie żałuję ;)

MLECZNE TRUFLE Z ORZECHAMI

Składniki na 40 trufli:
200g białej czekolady
125ml mleka
30 g masła
50g cukru
½ łyżeczki cukru z prawdziwą wanilią
200g mleka w proszku
70g pokruszonych herbatników
140g solonych orzechów arachidowych

Zwykłe mleko podgrzać z cukrem, masłem i cukrem z wanilią. Potem dodać przesiane mleko w proszku, miksując. Następnie dolewać stopniowo 100g czekolady rozpuszczonej w kąpieli wodnej, wciąż miksując. Dodać posiekane orzechy (mogą być zmielone, jeśli wolicie) i ostudzić. Potem wkruszyć herbatniki i wstawić do lodówki (niekoniecznie, moja masa była wystarczająco twarda). Po uformowaniu w kulki maczać w rozpuszczonej białej czekoladzie (dodałam do niej trochę mleka, aby była bardziej płynna) i zostawić do ostudzenia, najlepiej w lodówce.

Przyznam szczerze, że pierwszy raz – ale na pewno nie ostatni! – robiłam trufle i byłam zadowolona z efektu ;) Łagodny i bardzo słodki smak mleka i czekolady jest przełamany solą z orzeszków, które w dodatku przyjemnie chrupią ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz