piątek, 29 listopada 2013

Kringel piernikowy


Konkurs u Słodkiej Fantazji zdecydowanie pobudził mnie do działania. Z tej okazji postanowiłam zrobić kringel - estoński przysmak z ciasto drożdżowego, spleciony w śliczny wieniec. Zamiast cynamonu postanowiłam użyć przyprawy do piernika - i w domu pachnie już Świętami :)

PIERNIKOWY KRINGEL
Składniki:
125ml lekko ciepłego mleka
30g świeżych drożdży
300g mąki
50g cukru
szczypta soli
1 jajko
50g roztopionego masła

Dodatkowo:
50g rozpuszczonego masła
3 łyżeczki przyprawy do piernika
4 łyżki cukru

I jeszcze:
jajko
łyżka mleka
łyżeczka przyprawy do piernika
Cukier

Drożdże rozetrzeć w mleku z łyżeczką cukru i 3 łyżkami mąki, odstawić na 15 minut w ciepłe miejsce. Mąkę wymieszać z cukrem i solą, dodać wyrośnięte drożdże, jajko i ostudzone masło, zagnieść na miękkie, elastyczne ciasto. Odstawić do wyrośnięcia na godzinę.
Po tym czasie ciasto rozwałkować na prostokąt, posmarować masłem wymieszanym z przyprawą do piernika i cukrem. Zawinąć, tworząc roladę, rozciąć ją wzdłuż (nie do samego końca) i zapleść. Wieniec położyć na papierze do pieczenia, posmarować jajkiem wymieszanym z mlekiem i przyprawą i posypać cukrem. Odstawić na pół godziny. Piec w temperaturze 160°C, pierwsze 10 minut z termoobiegiem, kolejne 10 tylko z dolną grzałką. Po wyłączeniu piernika uchylić drzwiczki, zostawić wieniec w środku, wyjąć po kilku minutach.

Przepis z malutką zmianą stąd: http://www.slodkiefantazje.pl/kringle-estonski-czyli-wieniec-drozdzowy-z-cynamonem-lub-marcepanem


4 komentarze:

  1. Piękny, umieść go proszę również w tym konkursie http://www.nps-mix.pl/konkurs/ wystarczy wstawić przepis i podać swoje dane :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chciałabym, żeby moje wyszło takie piękne :)
    Tak mało odwagi ::((
    Zapraszam do mnie http://nymuffin.blogspot.com/2014/04/ayoo-cookie-monsters-pierwszy-post-z.html#.U0v0dqLt8gs i czekam na Twoja ocenę mojego cinnamon giant roll cake :) Pozdrawiam NEW YORK MUFFIN

    OdpowiedzUsuń