środa, 19 lutego 2014

Oddaj fartucha!


Już po tytule widać, z czyjego przepisu korzystałam ;) Michel Moran, mój nowy ulubieniec, prowadzi taki pięciominutowy program, w którym zaprezentował tartę nazwaną umownie pizzą po francusku. Dwa płaty francuskiego ciasta, a pomiędzy nimi pyszny pomidorowy sos z kilkoma istotnymi dodatkami. Pysznie :)


PIZZA PO FRANCUSKU

Składniki
550g ciasta francuskiego (2 płaty)
2 kartony przecieru pomidorowego (lub 3 puszki całych pomidorów)
cebula
2 ząbki czosnku
80-100g oliwek (czarnych, zielonych lub obu rodzajów)
2-3 łyżeczki kaparów
100g anchois – dodałabym więcej ;)
Jajko

Cebulę i czosnek poddusić na oleju (lub oliwie), dodać pomidory i przyprawić solą, pieprzem, majerankiem i cukrem (należy ostrożnie solić, zarówno anchois jak i kapary są bardzo słone). Dusić do zgęstnienia. Zdjąć z gazu, dodać kapary, pokrojone oliwki i anchois, dokładnie wymieszać. Formę do tarty wysmarować masłem i wysypać mąką, następnie wyłożyć połową ciasta. Ciasto nakłuć widelcem, wyłożyć farsz i przykryć drugą częścią ciasta. Dokładnie docisnąć na brzegach (żeby przykleiło się do drugiego kawałka ciasta), nakłuć widelcem i  posmarować roztrzepanym jajkiem. Piec w temperaturze 200°C przez 15-20 minut (ja pierwsze 10 piekłam z termoobiegiem, potem przełączyłam na dolną grzałkę).

Przepis na podstawie programu „Doradca smaku”.

6 komentarzy:

  1. Na cieście francuskim lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry
    Zapraszam do kontaktu na: kontakt@blog-media.pl
    Chciałabym przedstawić informacje na temat możliwości współpracy reklamowej
    Pozdrawiam serdecznie
    Magalena

    OdpowiedzUsuń
  3. No ja bym pewnie za ta potrawę nie zabrała ani jemu ani tobie fartucha

    OdpowiedzUsuń
  4. Musiała super smakować :) Lubie takie połączenie :)

    OdpowiedzUsuń