wtorek, 25 lutego 2014

Banana bread - chlebek bananowy

Plamiste banany znowu dały okazję do wypieków :) Kiedyś robiłam pineapple upside down cake (przepis tutaj), dzisiaj padło na kolejny amerykański wypiek: banana bread – delikatny, wilgotny bochenek o wyraźnym bananowym smaku. Dorzuciłam do niego solone ziarna słonecznika, które podkręcają smak i w dodatku przyjemnie chrupią pod zębami. Samo wykonanie ciasta trwa parę minut :)


BANANA BREAD - CHLEBEK BANANOWY

Składniki:
3-4 dojrzałe banany
70g masła
200g mąki
szczypta soli
140g cukru
jajko
łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią
łyżeczka sody
20-30g solonych ziaren słonecznika (opcjonalnie; można też użyć orzechów lub suszonych owoców)

Roztopione masło wymieszać z rozgniecionymi bananami, dodać cukier, cukier z wanilią i roztrzepane jajko. Na koniec dodać przesianą mąkę wymieszaną z sodą i solą.
Piec w natłuszczonej keksówce w temperaturze 170°C przez około godzinę.

Przepis stąd: http://www.mojewypieki.com/przepis/chlebek-bananowy-banana-bread 



4 komentarze:

  1. Smaczny, ale wg. szału nie robi... wolę ciasto marchewkowe ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja byłam bardzo mile zaskoczona, myślałam, że wyjdzie gorzej, a był naprawdę pyszny :) a ciasto marchewkowe pewnie niedługo wrzucę, też uwielbiam :)

      Usuń
  2. Zdecydowanie najlepszy sposób na wykorzystanie zalegających bananów! Wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń