poniedziałek, 3 lutego 2014

Zdrowo :)


Po ostatnich wypiekach trochę dopadły mnie wyrzuty sumienia, więc trzeba było postawić na coś zdrowszego ;) W związku z tym zrobiłam pyszne batoniki owsiane z dodatkiem mojej ulubionej żurawiny i intensywnej w smaku gorzkiej czekolady. Wyszło pysznie, a przy tym zdrowo – czego chcieć więcej? :)

BATONIKI OWSIANE Z ŻURAWINĄ I CZEKOLADĄ

Składniki na 12 batoników:
2 białka
70g brązowego cukru
40g zimnego masła pokrojonego w kostkę
120g mąki
160g płatków owsianych górskich
90g posiekanej gorzkiej czekolady (następnym razem użyję mniejszej ilości, ok. 50g)
50g suszonej żurawiny
małe jabłko + łyżeczka cukru

Wymieszać cukier z masłem do powstania okruchów. Odstawić do lodówki. Jabłko obrać, pokroić i podsmażyć na patelni z łyżeczką cukru, a kiedy owoc zmięknie – rozgnieść  widelcem i ostudzić. W innym naczyniu wymieszać mąkę, płatki owsiane, żurawinę i czekoladę. Dodać zimny cukier i wymieszać. Na koniec dodać białka i mus jabłkowy. Lekko wymieszać – tylko do połączenia składników! Piec w wyłożonej papierze foremce 20x30cm w temperaturze 180°C przez około 25 minut (do zrumienienia). Kroić dopiero po całkowitym wystygnięciu. Batoniki można przechowywać nawet tydzień w temperaturze pokojowej (ale są małe szanse, żeby aż tyle wytrzymały nieruszone ;)).

Opierałam się na przepisie Sally: http://sallysbakingaddiction.com/2012/08/27/dark-chocolate-apricot-granola-bars/















Wpis dodaję do akcji:
Dietetyczne ciasteczka

2 komentarze:

  1. Super przepis! Pyszne i zdrowe.
    Plusik ode mnie za tabelę wartości odżywczych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tabele są pod każdym postem, ja się wiecznie odchudzam... od poniedziałku ;)

      Usuń