środa, 26 marca 2014

C&C


Kolejny prosty wypiek, szybki w przygotowaniu. Bardzo wilgotne i bardzo ciemne ciasto (chociaż zawiera tylko kakao, a nie czekoladę), a do tego orzeźwiający, choć dość ciężki słodki krem cytrynowy. Smaki świetnie się łączą i uzupełniają, więc nie traćcie czasu i włączajcie piekarnik :)

WILGOTNE CIASTO CZEKOLADOWE Z KREMEM CYTRYNOWYM

Składniki na formę 20-22 cm:
160g mąki
120ml oleju
220g cukru
60ml gorącej wody
20g kakao
120ml maślanki
jajko
łyżeczka sody
duża szczypta soli

Dodatkowo:
500g mascarpone
200g cukru pudru
skórka i sok z cytryny

Mąkę, kakao, sodę i sól przesiać i wymieszać. Jajko wymieszać z cukrem, olejem i maślanką. Wsypać mieszankę mączną i szybko wymieszać, na koniec dodając wodę. Piec w temperaturze 150°C (20 minut dwie grzałki, kolejne 20-30 – z termoobiegiem) w natłuszczonej i wysypanej mąką formie. Wystudzić.
Mascarpone wymieszać z cukrem, sokiem i skórką z cytryny, aż znikną wszystkie grudki. Częścią kremu przełożyć ciasto, resztę nałożyć na wierzch. Przed podaniem schłodzić w lodówce. 

Przepis dołączam do akcji:
Kwaśne jak cytryna czyli cytrynowe smakołyki

9 komentarzy:

  1. Mmmm, ciacho wygląda naprawdę pysznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam skłonność do przekombinowanych ciast (czyli wielowarstwowych i pracochłonnych), ale ostatnio staram się ograniczać ten mój zapęd i takie właśnie ciasto chętnie bym upichciła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja nie miałam czasu na takie skomplikowane ciasto, zwykle zrobienie tortu zajmuje mi niemal cały dzień ;)

      Usuń
  3. Ja odkrylam, ze ciasta czekoladowe bez czekolady (ale z kakao) sa o nieboooo lepsze :D
    Ciacho wyglada bardzo smakowicie :) Za tydzien upieke cos w tym stylu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, niektóre ciasta z czekoladą nie są aż tak aromatyczne :)

      Usuń
  4. Pyszne zdjęcie, ciasto wygląda smakowicie. :)

    OdpowiedzUsuń