sobota, 20 września 2014

Jim jams

Oj, dawno nie dotykałam piekarnika... Kiedy w końcu nadarzyła się okazja, to postawiłam na  jim jams - to słodka krajanka o miodowym smaku, z dodatkiem płatków owsianych i wiórków kokosowych. Na wierzchu - dżem truskawkowy i znowu wiórki. Nie dość, że pyszne, to jeszcze błyskawiczne w przygotowaniu - zajmuje może pięć minut (jak nakazuje nazwa, najlepiej robić w piżamie ;))

JIM JAMS


Składniki na keksówkę 10x25cm:
125g masła
125g miodu
80g cukru
125g płatków owsianych

125g mąki pszennej pełnoziarnistej
25g wiórków kokosowych


½ łyżeczki proszku do pieczenia
¼ łyżeczki sody

Dodatkowo:
3-4 łyżki dżemu truskawkowego
2 łyżki wiórków kokosowych 

Masło, miód i cukier wrzucić do rondelka i podgrzać, aż składniki się rozpuszczą i połączą. Zdjąć z palnika i dorzucić suche składniki. Dokładnie wymieszać i przełożyć do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w temperaturze 180C przez 15-20 minut.
Po wyjęciu z piekarnika ostudzić, posmarować dżemem i posypać wiórkami.

Przepis pochodzi z witryny mojewypieki.com. Sugerowana porcja - blaszka na osobę ;)

5 komentarzy:

  1. robić w piżamie i zjeść na śniadanie (: super pomysł na łakocie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piżamowe ciasto - o tak, to zdecydowanie coś dla mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, miałam identyczną myśl jak zaczęłam piec ;)

      Usuń