środa, 8 października 2014

honey&ginger


Nie jestem zbyt systematyczna i obowiązkowa, dlatego moje wpisy nie są regularne, ale naprawdę lubię gotować! A tym razem sięgnęłam po połączenie imbiru, miodu i ostrej papryki – to po prostu musiało wyjść pysznie. I wyszło.


PIECZONY KURCZAK W MARYNACIE IMBIROWO-MIODOWEJ

Składniki:
600 g piersi z kurczaka

na marynatę:
6 łyżek oliwy z oliwek
3 łyżeczki imbiru w proszku
1,5 łyżeczki chili pieprz cayenne
3 łyżeczki miodu
ząbek czosnku (duży)
sól i pieprz do smaku

pieczone warzywa:
1 batat
1 cebula
1 średniej wielkości marchew
8 średniej wielkości pieczarek
2 łyżeczki wegety
2 łyżeczki tymianku
olej

Składniki marynaty mieszamy i wrzucamy do niej kurczaka, którego można pokroić na mniejsze kawałki (ja pokroiłam na trzy). Marynujemy kilka godzin, od czasu do czasu mieszając. Warzywa –dowolne, które najadą się do pieczenia - kroimy i mieszamy z przyprawami.

Warzywa wkładamy do brytfanki, po środku układamy kurczaka, którego polewamy pozostałą marynatą. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 30-40 minut, pierwsze 10 minut pod przykryciem, ostatnie 10-15 minut z włączonym termoobiegiem, aż warzywa zmiękną, a kurczak się zarumieni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz