niedziela, 22 czerwca 2014

Czerwcowe ciasto

Znowu miałam okazję coś upiec, a żal byłoby nie wykorzystać sezonowych pyszności, jakie serwuje nam natura ;) W związku z tym upiekłam ciasto z moimi ulubionymi truskawkami. I na początku byłam niemal pewna, że nic z tego nie wyjdzie – ciasto jest wyjątkowo gęste, więc spodziewałam się jednego wielkiego zakalca. No ale skoro już podjęłam się tego niebywałego trudu i poświęciłam całe pięć minut na wymieszanie składników to wrzuciłam ciasto do piekarnika. I wyszło  świetnie :) Ciasto udźwignęło owoce i ładnie wyrosło, było puszyste i lekko słodkie, ale i tak pierwsze skrzypce grały truskawki. A przecież o to chodzi w letnich ciastach ;)


PROSTE CIASTO Z TRUSKAWKAMI

Składniki na formę o średnicy 22 lub 24cm:
100g masła
220g mąki
120ml śmietany 18% (u mnie pół na pół z jogurtem)
150g drobnego cukru
Duże jajko
opakowanie budyniu śmietankowego lub waniliowego
1 ½ łyżeczki proszku do pieczenia
Łyżeczka cukru z wanilią
500g truskawek (aktualnie nie mam wagi, więc nie mam pojęcia ile zużyłam; nie można pokryć nimi całego ciasta – nie wyrośnie)
Ewentualnie cukier puder do posypania


Mąkę wymieszać z proszkiem budyniowym i proszkiem do pieczenia i odstawić. Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę, dodać jajko i cukier z wanilią. Do maślanej masy dodawać stopniowo śmietanę z jogurtem na zmianę z mieszanką mączną. Szybko wymieszać (tylko do połączenia składników). Masę przełożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia i pokryć truskawkami („buziami” do góry). Piec w temperaturze 180°C przez 30-40 minut. Po ostudzeniu można posypać cukrem pudrem.


Posłużyłam się przepisem z witryny mojewypieki.com

3 komentarze: