wtorek, 8 kwietnia 2014

Babka z majonezem


Babka z majonezem chodziła za mną od dawna. Wręcz prześladowała: gdzie się nie obejrzałam, ona czaiła się za każdym rogiem znajomego bloga czy gazety. W końcu zebrałam się w sobie i ją upiekłam. Po drodze dopadły mnie wątpliwości, bo majonez ma jednak dość wyrazisty smak, czy dobrze będzie się komponował z ciastem? Mało tego, popełniłam straszliwy błąd, próbując masy z cukru, żółtek i majonezu – równie paskudnego połączenia chyba nigdy nie próbowałam, na samo wspomnienie robi mi się niedobrze. Ale stwierdziłam, że przecież nie na próżno ubrudziłam miskę, mikser i pół kuchni (nienawidzę sprzątać, nie mówiąc już o zmywaniu) i doprowadzę moją skazaną na niepowodzenie misję. Z wisielczą miną włożyłam ciasto do piekarnika w nowiusieńkiej, właśnie zbezczeszczonej majonezowym ciastem formie i czekałam na wyrok. Ale czekało mnie miłe zaskoczenie: babka wyszła miękka, puszysta z lekko chrupiącą skórką, o delikatnym smaku, wcale nie trącącym majonezem. Naprawdę pyszna! :)

BABKA Z MAJONEZEM

Składniki (na dużą babkę lub 12 babeczek):

4 jajka
220g cukru
90g mąki ziemniaczanej
70g mąki pszennej
250ml (ok. 230g) majonezu
2 łyżeczki proszku do pieczenia
opakowanie cukru wanilinowego
Dodatkowo:
Cukier puder do oprószenia

Jajka rozdzielić, żółtka utrzeć z cukrami na jasną, puszystą masę, dodać majonez, przesiane mąki i proszek do pieczenia. Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną masę i stopniowo wmieszać do drugiej masy. Ciasto wylać do formy z kominem, piec w temperaturze 180°C przez około 40 minut (do suchego patyczka, na początku na parę minut można włączyć termoobieg, ale wtedy czas pieczenia się skróci)  .


Przepis dołączam do akcji:
Wielkanocne Smaki - edycja IV

5 komentarzy: